Valentýnský průzkum UPC – Jak Češi tráví Valentýn?

1) Poměry v oblibě Valentýna se zdají vyrovnané, půl na půl jej Češi slaví a zároveň neslaví. Každý desátý Čech preferuje 1. Máj na úkor Valentýna.

 

2) Každý čtvrtý Čech tráví Valentýna o samotě. Naopak s partnerem nebo partnerkou oslavuje valentýnský večer 6 z 10 Čechů.

 

3) Nadpoloviční většina Čechů připravuje pro svůj protějšek večeři v teple domova. Téměř pětina párů večeří v restauraci, šestina párů se přiznává k tomu, že spíše pije a nevečeří. Každý desátý pár si jídlo nechá domů dovézt.

 

4) Co se týká konzumace nápojů, více než třetina zamilovaných preferuje víno, pivo a sekt shodně konzumuje pětina dotázaných a desetina lidí si dá raději tvrdý alkohol. Největší objem zaujímají nealko nápoje s 43 procenty.

 

5) Více než polovina párů se navzájem během Valentýna obdaruje. Třetina lidí dárky neřeší vůbec a každý desátý pár funguje na principu „nedáš, dostaneš“.

 

6) 8 z 10 Čechů považuje za nejvhodnější dárek květiny. Polovina preferuje sladkosti, třetina by brala spíše šperky. Každý pátý obdarovaný by ocenil spodní prádlo a jedna šestina Čechů by si přála dostat erotické pomůcky.

 

7) 6 z 10 českých párů tráví večer sledováním televize. Polovina párů si během večera povídá a přibližně šestina zamilovaných tráví valentýnský večer brouzdáním na internetu a sociálních sítích.

 

8) Zajímavě dopadla otázka ohledně preference toho, na jaký pořad by se v Den zamilovaných rádi dívali muži a ženy a na jaký pořad se nakonec po dohodě s partnerem/partnerkou dívají. Po sečtení hlasů s přehledem zvítězil žánr komedie s 36 procenty, v závěsu se umístila romantika s 21 procenty. Mnohem zajímavější jsou ale výsledky z pohledu jednotlivých pohlaví. Například 57 procent žen by se rádo dívalo na romantický film, ale nakonec u něj skončí pouhých 7 procent. Na stejnou otázku nicméně muži odpověděli tak, že romantický film nakonec sledují v třetině případů. Komedii by preferovala pouze každá pátá žena, po dohodě s partnerem ji ale sleduje téměř každá druhá žena.