INTERNET JE VELMI POMALÝ

  1. Začneme tím nejjednodušším: restartujte UPC modem odpojením od elektřiny přibližně na minutu. Poté ho zkuste zapnout znovu a vyčkejte 5 minut. Pokud máte za modemem připojený vlastní router, odpojte z něj ethernetový kabel vedoucí z našeho zařízení a připojte se přímo k modemu UPC.

  2. Pokud se načítají webové stránky velmi pomalu, ověřte, zda ve Vaší lokalitě není evidován dočasný výpadek služby. Jestliže žádný nezjistíte, vyšroubujte ze zadní části modemu kulatý koaxiální kabel (na konci je opatřen matičkou), totéž proveďte na jeho druhém konci v účastnické zásuvce, poté vraťte oba konce zase zpět, vyčkejte 5 minut a internetové připojení vyzkoušejte.

  3. Jestliže potíže přetrvávají, vyzkoušejte postupně připojit ethernetovým kabelem i jiná zařízení (například ostatní počítače nebo notebooky), případně zkuste kabel vyměnit.

    Tip: S každým zařízením postupně proveďte měření podle instrukcí, které uvádíme v našem článku Měření rychlosti internetu. Vřele doporučujeme projít všechny informace včetně uvedených odkazů.

  4. V případě, že jde internet pomalu pouze na Vašem počítači, podívejte se, jak rychlá je Vaše síťová karta, ověřte aktuálnost jejích ovladačů a prověřte Váš počítač na přítomnost virové nákazy nejlépe placenou verzí antivirové ochrany, případně stáhněte, nainstalujte a spusťte zkušební verzi UPC Smartguard.

    Tip: Jestliže zvláště u vyšších tarifů služby UPC Internet naměříte opakovaně hodnoty DOWNLOAD SPEED blížící se 100 Mbit/s, patrně má některý síťový prvek (síťová karta, vlastní router, switch) podporu pro rychlosti jen do 100 Mbit/s. Sníženou rychlost stahování můžete také registrovat u starších zařízení s pomalejším, opotřebeným nebo poškozeným hard diskem. Údaje o těchto komponentech najdete v manuálu k počítači nebo na stránkách výrobce. Doporučujeme také navštívit Vašeho prodejce, který Vám pomůže s výběrem nových vhodných komponent (například USB LAN adaptérem, novým routerem nebo síťovou kartou s podporou rychlosti do 1 Gb/s).

  5. Pokud je v počítači aktuální software i dostatečně rychlá síťová karta nebo Váš router, a naměřená rychlost stále neodpovídá tarifu, ozvěte se nám, prosím, pokusíme se vše co nejrychleji napravit.