INTERNET ČASTO VYPADÁVÁ

Wi-Fi

  1. Začneme tím nejjednodušším: restartujte UPC modem odpojením od elektřiny přibližně na minutu. Poté ho zkuste zapnout znovu a vyčkejte 10 minut.

    Máte-li vlastní router připojený za naším modemem, restartujte i tento.

  2. Zkraťte vzdálenost mezi routerem a přijímacím zařízením (notebook, tablet apod.). Vyzkoušejte případně připojit i jiná Vaše zařízení na Wi-Fi samostatně.

  3. Pokud potíže přetrvávají, propojte počítač a UPC modem ethernetovým kabelem (v případě, že Wi-Fi využíváte na svém routeru, vyřaďte ho z provozu a připojte se takto přímo na UPC modem), jestliže připojení stále vypadává, pokračujte v řešení, jako by se jednalo o problémy přes ethernetové rozhraní (viz výše – záložka Síťový kabel).

    Tip: Pokud nemá Vaše zařízení ethernetový port, můžete pro připojení použít USB LAN adaptér, který lze s příslušnou redukcí (tzv. OTG) připojit i na řadu tabletů/smartphonů (více Vám poradí v autorizované prodejně elektro příslušenství), využijete tak plnou rychlost, kterou Vám poskytujeme, na rozdíl od Wi-Fi sítě, u které to její technologická omezení neumožňují.

  4. Jestliže se problémy s výpadky projevují na Wi-Fi u různých zařízení, může být problém s nevhodným umístěním modemu, případně s rušením na vysílacích kanálech. Další informace a možná řešení naleznete v našem průvodci.

    Tip: Používáte-li pro posílení bezdrátového signálu výhradně vlastní router připojený za náš modem, průvodce si projděte také. Rady a postupy před nastavováním vlastního zařízení však, prosím, vždy nejprve konzultujte s technickou podporou výrobce nebo postupujte přesně podle jeho návodu k obsluze, který bývá k dispozici na webových stránkách výrobce.

  5. Pokud Wi-Fi připojení vypadává pouze na Vašem počítači, ověřte, zda máte nainstalovány aktuální ovladače síťové karty, a prověřte Váš počítač na přítomnost virové nákazy nejlépe placenou verzí antivirové ochrany, případně stáhněte, nainstalujte a spusťte zkušební verzi UPC Smartguard.

  6. Proveďte tovární nastavení modemu. Zastrčte předmět s hrotem (propiska, párátko apod.) do zapuštěného tlačítka RESET zezadu modemu a podržte po dobu cca 30 vteřin. Vyčkejte 10 minut a poté připojení k internetu opět vyzkoušejte.

    POZOR: Tovární nastavení uvede zařízení do stavu, jako byste ho od nás dostali poprvé (název sítě – SSID, heslo, směrování portů aj.)! Údaje k Wi-Fi jsou uvedeny na štítku vespod modemu.

  7. Registrujete-li i po využití uvedených kroků stále potíže s výpadky připojení po Wi-Fi, ozvěte se nám, prosím, pokusíme se vše co nejrychleji napravit.

Síťový kabel

  1. Začneme tím nejjednodušším: restartujte UPC modem odpojením od elektřiny přibližně na minutu. Poté ho zkuste zapnout znovu a vyčkejte přibližně 10 minut.

    Pokud máte vlastní router, odpojte jej a připojte se ethernetovým kabelem přímo k modemu UPC.

  2. Jestliže potíže přetrvávají, vyzkoušejte postupně připojit ethernetovým kabelem i jiná zařízení (například ostatní počítače nebo notebooky), případně zkuste kabel vyměnit a propojit ho s jiným volným portem na zadní části modemu.

  3. Vyskytují-li se výpadky internetového připojení, ověřte, zda ve Vaší lokalitě není evidován dočasný výpadek služby. Jestliže žádný nezjistíte, vyšroubujte ze zadní části modemu kulatý koaxiální kabel (na konci je opatřen matičkou), totéž proveďte na jeho druhém konci v účastnické zásuvce, poté vraťte oba konce zase zpět, vyčkejte 10 minut a internetové připojení vyzkoušejte.

  4. Pokud připojení vypadává pouze na Vašem počítači, ověřte, zda máte nainstalovány aktuální ovladače síťové karty, a prověřte Váš počítač na přítomnost virové nákazy nejlépe placenou verzí antivirové ochrany, případně stáhněte, nainstalujte a spusťte zkušební verzi UPC Smartguard.

    Tip: během výpadků kontrolujte, zda nezhasíná příslušná kontrolka u ethernetového portu zezadu modemu a zda se na PC u ikony síťového připojení vpravo dole na monitoru u symbolu hodin zobrazuje červený křížek nebo jiný znak. Pokud ano, ale na modemu kontrolka svítí, může být problém v sítové kartě. Domluvte se s Vaším prodejcem nebo servisním technikem PC, aby Vaše zařízení zkontroloval, případně kartu vyměnil. Dodatečně lze zakoupit i USB LAN adaptér.

  5. Proveďte tovární nastavení modemu. Zastrčte předmět s hrotem (propiska, párátko apod.) do zapuštěného tlačítka RESET zezadu modemu a podržte po dobu cca 30 vteřin. Vyčkejte 10 minut a připojení k internetu opět prověřte.

    POZOR: tovární nastavení uvede zařízení do stavu, jako byste ho od nás dostali poprvé (název sítě – SSID, heslo, směrování portů aj.)! Údaje k Wi-Fi jsou uvedeny na štítku vespod modemu.

  6. Registrujete-li i po využití uvedených kroků stále potíže s výpadky připojení, ozvěte se nám, prosím, pokusíme se vše co nejrychleji napravit.